Projekt edukacyjny „Śladami jesieni”.

Klasy I i III pod opieką wychowawców i opiekunów projektu, p. M. Pyster, p. A. Dąbrowską i p. A. Fiałkowską- Gołdyn w okresie od 16.09.2019r do 27.09.2019r. realizowały projekt edukacyjny pt. „ Śladami jesieni”. Głównym celem było: obserwowanie wybranych środowisk przyrodniczych, rozróżnianie i nazywanie popularnych warzyw i owoców, rozwijanie twórczości plastycznej, doskonalenie umiejętności czerpania wiedzy z różnych źródeł.

W ramach projektu podejmowane były różnorodne działania. Klasy, które wyraziły chęć uczestnictwa w projekcie miały do  wykonania następujące zadania: przygotowanie kącika przyrodniczego, wycieczka po okolicy w celu szukania oznak jesieni, przygotowanie prezentacji multimedialnej pt. „ Krajobrazy jesienne”, wykonanie  ze świeżych warzyw sałatki jarzynowej. Uczniowie wykonali również  bukiety i torby jesienne następnie na korytarzu szkolnym wraz z opiekunami wystawili swoje prace. W trakcie realizacji projektu dzieci zwracały uwagę na dominującą kolorystykę, zmiany jakie zachodzą jesienią w przyrodzie, jak również rozróżniały przyniesione przez nich warzywa oraz owoce. Odbył się również konkurs plastyczny pt. „ Śladami jesieni”. Polegał on na przedstawieniu jesieni dowolną techniką malarską. Dzieci bardzo ciekawie i pomysłowo wykonały swoje prace, które można było podziwiać w klasie na wystawce. W klasie III konkurs plastyczny wygrała Daria Nowakowska, natomiast w klasie I zwyciężył Wojciech Krzyżanowski. Natomiast najpiękniejszy bukiet jesienny w klasie III wykonał Antonii Słowiński, w klasie I Bartosz Majewski. Uczniowie sami zadecydowali, że najpiękniejsza torba jesienna należy do Wiktora Mirkiewicza ucznia klasy III i do Leny Olejnik uczennicy klasy I.

W projekcie wzięło udział 41 uczniów.

Po zakończeniu projektu przeprowadzona została ewaluacja, która pozwoliła na ocenę przedsięwzięcia. Rozmowy  uczniami i nauczycielami przeprowadzone po kolejnych wykonanych zadaniach, dane uzyskane z kwestionariusza oceny projektu jak również efekty końcowe wskazują na zasadność podejmowania podobnych działań. Dzieci wykonywały zadania chętnie, były radosne i uśmiechnięte, co udokumentowano na fotografiach.