Projektem zostały objęte dzieci z klasy III. Trwał on od 04.12.2019r do 20.12.2019r. Opiekunami projektu są p. Marzena Pyster, p. Anna Dąbrowska.
Głównym celem projektu było:
- ukazanie dzieciom piękna Świąt Bożego Narodzenia,
- przybliżenie dzieciom tradycji i zwyczajów świątecznych,
- aktywizowanie różnych form aktywności.
Święta i związane z nimi obyczaje są źródłem radości, wzruszeń, niezwykłych przeżyć. Dzieci zostały zapoznane z tradycjami i symbolami Bożego Narodzenia, w toku różnorodnych działań- pogadanek, rozmów kierowanych, czytania literatury dziecięcej, słuchania kolęd i pastorałek, wykonywanie ozdób i kolorowanie obrazków o tematyce świątecznej. Bardzo oczekiwanym momentem przez dzieci było spotkanie z Mikołajem. Nie zabrakło tez niespodzianek dla dzieci i wspólnych fotografii z Mikołajem. Następnie nadszedł czas na wspólną zabawę i poczęstunek dla dzieci.
Dzieci wykonały również kartki świąteczne w formie konkursu. Sześć osób otrzymało wyróżnienia, są to: Malwina Góralska, Kinga Krzyżanowska, Julia Malesza- Hatłas, Wiktor Mirkiewicz ,Julia Olszewska i Wojciech Simiński. Wszystkie kartki zostały umieszczone na korytarzu szkolnym w formie wystawy. Wiele pozytywnych uczuć wzbudziła również możliwość własnoręcznego wykonania pierniczków świątecznych w szkolnej kuchni, pod opieką nauczycielek oraz ich dekorowanie.
W ramach Mikołajek dzieci odbyły wycieczkę do kina na film pt. „ Śnieżna paczka”. Film bardzo podobał się dzieciom i obejrzały go z wielkim zainteresowaniem.
6 grudnia dzieci wzięły udział w konkursie na najpiękniejszy wiersz związany ze świętami. Sześć prac otrzymało wyróżnienie: Malwina Góralska, Daria Kolasińska, Patryk Nowakowski, Wojciech Simiński, Antoni Słowiński, Jakub Wesołowski.
Wyróżnione wiersze zostały umieszczone w formie wystawy w bibliotece szkolnej
10 grudnia dzieci wraz z rodzicami wykonały stroiki świąteczne celem sprzedania ich na kiermaszu świątecznym zorganizowanym w szkole.
Natomiast 17 grudnia w klasie odbyła się „Wigilia”. Zostali na nią zaproszeni rodzice jak i Dyrekcja Szkoły. Podczas poczęstunku jeszcze raz dzieci przypomniały sobie tradycje i zwyczaje świąteczne, wysłuchały kolęd.
Podsumowując dzieci:
- poznały tradycje, zwyczaje i symbole Świąt Bożego Narodzenia,
-- wspólnie wykonały ozdoby i łańcuchy choinkowe,
- wykonały kartki świąteczne i samodzielnie wręczyły życzenia swoim rodzicom i bliskim,
- słuchały opowiadań o tematyce świątecznej,
- poznały i śpiewały kolędy i piosenki o tematyce zimowej,
- wzięły udział w konkursie na najpiękniej zaśpiewaną i zaaranżowaną piosenkę świąteczną,
- chętnie dzieci wzięły udział w konkursie międzyszkolnym „ kartka świąteczna”,
- wykonały prace plastyczne o tematyce świątecznej,
- wykonały pierniczki świąteczne , aby obdarować najbliższych,
- zacieśniły więzi rodzinne.
Zajęcia prowadzone metodą projektów dały dzieciom dużo emocji oraz okazji do współdziałania w grupie. Aktywnie uczestniczyły one we wszystkich zadaniach. Cele zostały osiągnięte- dzieci pogłębiły swoją wiedzę na temat tradycji bożonarodzeniowych, rozwinęły swoje zdolności i umiejętności.